HTML

2014.11.14. 18:29 Lovasnocy

Suli, suli, suli

Egész héten reggeltől késő délutánig előadáson ülök... Picit ki vagyok purcanva...

aOyY0g2_700b.jpg

Hétfő óta nem a klinikán vagyok, hanem egy lovas belgyógyász előadássorozatot hallgatok. Igazából csak véletlen hallottam róla, de nagyon örülök, hogy úgy döntöttem elmegyek.

Az előadó egy középkorú ausztrál hapsi. Az első órában csak magáról mesélt, meg mindenféle vicces történeteket mondott a  praxisából. Normál esetben furának és egománnak tartottam volna, de most örültem neki. Az egy óra alatt nagyjából mindenki megszokta az ausztrál akcentust. Gondolom ez volt a "rövid" bevezető célja.

Az előadások negyed kilenckor kezdődtek, és délután ötig-hatig tartottak minden nap. A negyedéveseknek kötelező volt részt venni, bár nem tudom, hogy menedzselik ezt a többi tanszékkel. Ráadásul a hivatalosan észt oktatási nyelvű évfolyamot beültetni egy egy hetes angol kurzusra egy picit durva. Nekem nem kell a kredit, szóval én nem fogok vizsgázni, de a többieknek csoportokban kell előadást készíteniük, és egyénileg egy - angol és észt nyelvű - 120 kérdéses, 3 órás, open-book tesztet írniuk. Valószínűleg otthon is meg lehetne oldani egy ilyen tanfolyamot, és nem is bántam volna, ha lett volna rá lehetőség.

Az előadó az elején közölte, hogy kb 45 percenként fog szünetet tartani. Ránk is fért egy kis levegőzés, mozgás. Elképesztően extrém, intenzív volt minden előadás. Ha magyarul lett volna, akkor is nehéz lett volna hosszabb ideig koncentrálni, hát még így...

Először magyarul jegyzeteltem, pár szakkifejezésen kívül. Aztán az utolsó napon csak viccből kipróbáltam, hogy angolul írok. Sokkal fárasztóbb volt, de a nap végére egész jól belejöttem. Azt hiszem meg lehetne szokni.

Amúgy a múlt hét volt az utolsó hetem a kisállaton, hétfőtől a nagyállaton kezdek. Picit aggódom, mert főleg farmvizitek vannak, ami azt jelenti, hogy többé-kevésbé kint vagyunk. És kezd egyre hidegebb lenni. Remélhetőleg bírni fogom, ha meg esetleg mégsem, akkor visszamegyek a klinikára.

Szólj hozzá!

Címkék: Erasmus Észtország Ausztrál Tartu Estonia Előadás Suli EMÜ Belgyógyászat Ló belgyógyászat


A bejegyzés trackback címe:

https://utazzvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr636897065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása