HTML

2012.07.28. 16:06 Lovasnocy

Új nyár, új kalandok

Igen, tudom, hogy már nagyon régen írtam utoljára. Mondjuk nem is hiszem, hogy sokan járnak erre. Valahogy túl sok mindent akarok leírni, de túl kevés az időm. Soha nem tudom hol kezdjem, így inkább neki sem állok. Mindig fogadkozom magamnak, hogy majd jövő héten, majd holnap este... De aztán soha nem szedem össze magam, hogy írjak. Pedig elég sok minden történik velem. :)
Persze az is igaz, hogy úgy érzem, főleg csak magamnak írok, nem tudom olvassa-e valaki egyáltalán, amiket megosztok...


Most egyébként épp Németországban vagyok, Luxemburgtól csak egy ugrásra. Viktor Viandenben (Luxemburg) dolgozik már egy jó ideje egy építkezésen, és mivel a nyáron semmi dolgom nincs, a vizsgák után kijöttem vele. Így végre egy kicsivel több időt tölthetünk együtt. Mielőtt kijöttem, azt gondoltam, hogy valami olyasmi lesz, mint anno Franciaországban. Viktor elmegy reggel dolgozni, este hazaér, én meg addig ülök a lakásban, és próbálok nem unatkozni. Mondjuk franciáknál is elvoltam, párszor sétálgattam a környéken, de egyébként főleg tanultam. Angolt meg finnt.

De itt máshogy alakult, Viktornak támadt egy ötlete, hogy miért nem keresek egy állatorvost, akihez eljárhatok picit tanulgatni, gyakorolni. Szerencsére a "főbérlőnk" egy nagyon kedves néni, fel is hívott egy közeli praxist. Azt mondták semmi akadálya, hogy ott legyek, írjak egy e-mailt nekik, aztán megbeszéljük.
Hétfő este értünk a szállásra, szerda reggel kezdhettem, szóval kedden még pihenhettem picit, kipakoltam a cuccaimat (mert azt ugyebár rengeteget hoztam...).
Szerda reggel 8 körül értem a praxisba, gyorsan körbevezettek, aztán rögtön mentünk a farmokra.

Maga a praxis egyébként elég nagy. 3 állatorvos teljes munkaidőben, és egy aki heti 2 napot van itt. 2 asszisztens és egy könyvelő. Legalábbis én ennyivel találkoztam a 3 hét alatt. Az épület is nagy, 2 vizsgáló, hatalmas váróterem, iroda, patika. Kisállattal és nagyállattal is foglalkoznak.
Rengeteg errefelé a tehén. Vannak "kis családi farmok", ahol 50-100 holstein-frízt tartanak. Már ez a szám elképesztő. Otthon a környéken egy "nagy" telep van, 300 tehénnel. A "kis csaádi farm" nekem eddig 2-3 tehenet jelentett, vagy maximum 10-et.
És minden elképesztően modern a legtöbb helyen. Automata chipes abrakadagolók, néhol a fejőautomata is van.

Érdekes, hogy ezek a farmocskák sok helyen a város közepén vannak, és senkit nem zavar, hogy ott bőg a tehén, vagy hogy -bármennyire is igyekszik az ember- a tehénnek van szaga. Nálunk a faluban (!) akarják/akarták korlátozni, hogy max 2 kutyát tarthatsz, meg csak néhány haszonállatot... Itt meg a város közepén több száz tehén éli boldog világát.

Amit még imádok, azok a fecskék. Minden istállóban van néhány fészkük. Otthonról kezdenek eltűnni... :(


Most már 3 hete vagyok itt, és mindenki extrém kedves, egy csomó dolgot csinálhatok egyedül, vagy segíthetek. Komolyan mondom sokszor úgy érzem, ez alatt a 3 hét alatt már többet tanultam, mint az egyetemen a 3 év alatt. És igen, ha a gyakorlati részét nézem, ez sajnos tényleg igaz.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://utazzvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr504683661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása