HTML

2012.07.29. 09:57 Lovasnocy

Tehenek, tehenek, tehenek... És bocik

A praxisban már az első nap jó sok minden történt. A főnökkel délelőtt sok farmot meglátogattunk. Volt egy ellési bénulás-kapott jó sok kalciumot meg hasonlókat, aztán eljöttünk.
Volt, ahol csak valami gyógyszert hagytunk ott, vagy csak leellenőriztük, hogy jól van-e a műtét/kezelés után a tehén.
Volt rutin állományellenőrzés: vemhes-e, ivarzik-e, lehet-e inszeminálni. Persze én csak néztem, és hogy őszinte legyek, nem tűnt úgy, hogy ez álmaim állása. Mármint egyre biztosabb voltam benne, hogy nem ez az amit akarok csinálni. Maradok a lovas-kutyás-macskás dolognál. Egész nap a tehénsz@art gyúrni, meg tehenek fenekében turkálni. Meg az a szag. Nem is az zavart, ami kijön belőlük, hanem amit megesznek. A szilázs/szenázs erjesztett szaga egy zárt épületben. Azt hittem soha nem fogom megszokni.
De aztán hogy őszinte legyek, most már nem különösebben zavar. Bár még mindig nem mozgok olyan természetesen a tehenek között, mind kutyák/lovak között, de egyre inkább belejövök. És most már azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a teheneket is felveszem a leendő pácienseim közé. :)

Dél körül értünk vissza a rendelőbe, aztán volt pár óra szünet, 3ra hoztak egy bocit, köldöksérvvel. A doktornő kérdezte, hogy láttam-e már ilyen műtétet, én meg válaszoltam, hogy csak kutyán.  :) Érdeklődött még továbbá, hogy rosszul vagyok-e a vértől... :) Aztán meg hogy hányas a kesztyűméretem, mert hogy bemosakodok, és én asszisztálok. Erre aztán a legkevésbé sem számítottam az első napomon.
Persze nem sok mindent kellett csinálnom a műtét közben, csak tartani a bőrt, amíg ő körbevágja, meg a varrásnál segítettem. Amúgy egy csomó minden teljesen más, mint kutyában. Mivel sokkal nagyobb az állat, és sokkal fiatalabb. Külön ellenőrizni kell és le kell kötni az ereket, amik a magzati korban biztosították az ellátást.
Jah, és az egész műtét nem a műtőben történt, hanem a garázsban. :)

Délután volt pár órás kisállatos rendelés. Nah, ott már igazán otthon éreztem magam, tudtam segíteni. Lefogni az állatokat, az asztalt meg egyéb eszközöket letörölni, fertőtleníteni, visszarakni a helyére, használt fecsiket-tűket kidobni, kombinált vakcinákat kevergetni, stb. Mondjuk ezeket is csak azért tudtam, mert otthon is járok rendelőbe-Mártának ezer hála és köszönet, mert ha ő nincs, akkor a kisállatoknál is csak állni és bámulni tudok, és nem segíteni. :)

Este 7 előtt jött értem Viktor, egy gyors vacsi-fürdés után már aludtam is, fáradtan, de várva a másnapot.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://utazzvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr644683688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása