HTML

2012.08.08. 17:34 Lovasnocy

3 milliós boci

Délelőtt pár kisállat jött a rendelőbe, de semmi extra. Egy varratszedés, egy lábbekötözés, egy tengerimalac karomvágás. Aztán ültünk az irodában, és lestük egymást.

Dél körül mentünk egy bocihoz, akinek krónikus tüdőgyulladása van, meg még komoly coccidiosisa is (bélparazita). Odafele kiderült, hogy a tulaj nemrég vette, és 10.000 euróba került. Pár perc kellett, mire gyorsan kiszámoltam, hogy mennyi is ez forintban. Mint kiderült, három millió. Gondoltam biztos valami jó bika, és majd azzal akarja fedeztetni a teheneit.
Tévedtem, üszőborjú a páciens. Egyszerűen nem tudtam felfogni, hogy ez hogy a fenébe éri meg. Egy ilyen nagy tejtermelésű tehén csak pár évig él, otthon max 3-4 borjút tud elleni élete során. Ha feltételezem, hogy itt sokkal jobban élnek a tehenek, hosszabb a hasznos élettartamuk, akkor sem lehet sokkal több ellést elvárni tőle.
Mondtam is a dokiknak, hogy ennek mi a fene az értelme, hogy éri ez meg valakinek? Aztán kiderült, hogy a boci nagyon értékes génkészlettel rendelkezik, és majd embriókat akarnak tőle lemosni. Minden lemosott embrió 3 milliót ér, és minden ciklusban lehet egyet/többet lemosni. Ez évi sok-sok embrió, sok-sok 3 millió forint. Így már sokkal jobban hangzik. Ha lesz felesleges pénzem... Mondjuk nem, akkor se fogok ilyenbe befektetni. :)

Mikor a gazdi megvette a bocit, egy hónapig Luxemburgban volt karanténban, és csak utána hozhatta haza. Itthon meg rögtön tüdőgyulladása lett. A tulaj persze vissza akarja kapni a pénzét, ha meg nem adják, akkor perel. És mivel az itteni dokik kezelik, nekik is menniük kell a tárgyalásra. Ezért röntgent meg fényképeket is csináltunk, hogy ha tényleg arra kerül a sor, hogy a perben tanúskodniuk kell, legyen valami bizonyíték a kezükben.

A délután megint unalmasnak ígérkezett, egy szem tehenet kellett megvizsgálni. Mivel nem akartam egy szem kiszállás miatt órákig ücsörögni az irodában, inkább hazajöttem. Persze bringával. Most egy új utat találtam, ami picit kevésbé meredek, könnyebb volt hazajutnom.

Itthon mivel volt pár szabad órám, nekiálltam összepakolni a cuccokat, amik már nem fognak kelleni a héten. 3 bőröndöt töltöttem meg, és még mindig van mit rakodni. Még jó, hogy nagy kocsival megyünk haza. :)

Cool boci, csak úgy, mert vicces :)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://utazzvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr74702145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása