HTML

2014.11.27. 20:59 Lovasnocy

Bocik

A mai nap nagyon hosszú, és izgi volt!

bull-2.jpg

Tegnap szóltak, hogy ne 8:30-ra, hanem 8:00-ra menjek, mert egy viszonylag messzebb lévő farmra megyünk bikát kasztrálni.

Reggel picit késésben voltam, szóval próbáltam sietni. A sietség, a nem odafigyelés, a jég és a bicikli nem jó kombináció. Az egyik pillanatban még a bicón ültem, másikban meg a földön voltam... Nah, legközelebb jobban kell vigyáznom. :) Végül még a kis baleset ellenére is időben a klinikán voltam.

Az út a farmra kb 1,5 óra volt, ennek nagyon örültem, mert ez 1,5 óra alvást jelentett számomra. :) Mikor odaértünk, akkor tudtam meg, hogy azért megyünk ilyen sokan (összesen 9-en voltunk, diákok-dokik vegyesen), mert 17 bocit kell megszabadítanunk nemesebb részeiktől.

Az elején csak néztem, hogy mit csinálnak a többiek: boci szedálás és megkötözés, aztán herélés, kész. És nagyon hideg volt. Alig éreztem a lábujjaimat, és még csak épp hogy elkezdtük... Már kezdtem gondolkozni, hogy vajon milyen lesz lábujjak nélkül hazamenni... De aztán engem is munkára fogtak, és már nem is éreztem, hogy hideg van. Először azt hittem, hogy melegebb lett az idő, de a hőmérő szerint ugyanolyan hideg volt, szóval kezdtem megszokni, meg a kis mozgás is segített persze.

10 körül álltunk neki a herélésnek, az idősebbekkel kezdtük, akik 6-7 hónaposak voltak. Bár csak hatan voltak, három óra alatt végeztünk. Akárhogy is számoltam, nagyon lassan haladtunk. Azt hittem, hogy ott fogunk éjszakázni. De a fiatalabbakkal már gyorsabban ment minden, ráadásul párhuzamosan nem csak két, hanem három helyen műtöttünk.

Mikor végeztünk, a házigazda megvendégelt minket, kaptunk teát, kávét, kenyeret, husit, gyümölcsöt, sütit. Fel sem tűnt, hogy milyen éhes voltam már. Mondjuk nem csodálom, egy pillanatra nem álltunk meg egész nap, még egy korty vizet sem ittunk. Mondjuk talán a többieknek volt annyi eszük, hogy legalább reggeliztek...

Elképesztően jó volt este végre hazaérni és egy forró zuhanyt venni.

Szólj hozzá!

Címkék: Erasmus Észtország Tartu Estonia Bicikli Bika EMÜ Borjú Herél Kasztrál


A bejegyzés trackback címe:

https://utazzvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr856946185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása