HTML

2014.12.09. 14:14 Lovasnocy

Utazom

Tartu-Tallin-Szentpétervár-Helsinki-Stockholm-Tallin-Tartu

imag3025.jpg

Még tavaly Helsinkiben találkoztam egy orosz lánnyal, Szentpétervárról. Egy csomót mesélt arról, hogy milyen szép a város, szóval nagyon meg akartam nézni. De ugyebár Oroszországban van, szóval nem elég az útlevél, hanem vízum kell, azt meg macera beszerezni.

De szeptemberben megtudtam, hogy van lehetőség vízum nélkül is megnézni a várost: kötelező komppal menni, max 72 órát lehet maradni és előre kell foglalni városnézést és szállást.

Pár hete végre összeszedtem magam, elkezdtem ténylegesen nézegetni a jegyeket. Ha egy négyszemélyes kabint bérlünk a kompon, akkor nagyon megfizethető. Találtam is 3 embert magam mellé, de amikor elkezdtem a jegyeket foglalni akkor feltűnt valami: Tallinn-St.Petersburg 14 óra, St.Petersburg-Tallinn 64 óra. Valamit biztos elírtak, nem? De nem. Elkezdtem kutakodni, hogy akkor ez hogy is van, és kiderült, hogy ez egy körtúra, Szentpétervárról csak Helsinkibe megy komp, onnan pedig vagy megoldom valahogy a hazajutást, vagy elmegyek Stockholmba és onnan Tallinba vissza. Végül így a többiek lemondták az utat, meg én is úgy gondoltam, hogy nincs ennyi időm, ráadásul egyedül menni a kabinban eléggé luxus, egy ágyat bérelni a kabinban pedig majdnem ugyanolyan drága mint az egészet kivenni.

Persze nem hagyott nyugodni a dolog, addig-addig keresgéltem, míg az utolsó pillanatban mégis vettem egy jegyet a körtúrára.

Tegnap értem ide Tallinba, éjjel egy régi ismerősömnél aludtam, ma meg indul a kaland. Az éjszaka mindig a kompon lesz, nappal meg lesz egy kis idő városnézésre. Szombaton érek vissza Tallinba, és még szombat éjjel is maradok itt.

Aztán már csak pár nap, és indulok végre haza! :)

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Szentpétervár Erasmus Észtország Stockholm Helsinki Vízum Tartu Estonia St. Petersburg Tallinn Komp EMÜ


A bejegyzés trackback címe:

https://utazzvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr826969867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása