HTML

2014.09.12. 23:34 Lovasnocy

Magyaroook

Végre összefutottam a magyar csajokkal és elkövettem életem egyik legnagyobb hibáját, bementem egy cukrászdába...

Délelőtt mosással kezdtem. Tök jó, mert nem sok ruhát használok, reggel csak elugrom a klinikáig, és ott átöltözöm, miután meg visszaérek a koliba belebújok a melegítőmbe. Így nem is kell majd túl gyakran mosnom.

3 mosógép van, két kisebb, meg egy nagyobb. Szárító viszont csak egy volt, ami nem elég a ruháimnak, a többségét majd fel kell vinnem a szobámba és minden lehetséges felületre teregetni... Jól fog kinézni a szoba, bár kezdem megszokni, mert eddig a szobatársam ruhái lógtak mindenfelé. Mire lejárt a gép, valaki már leszedte a ruháit, felszabadult még egy szárító, és pont elfért az összes ruhám. Igazán büszke voltam magamra, hogy milyen profin kihasználtam a rendelkezésre álló helyet.

Ma végre az a portás néni volt, aki beszél angolul, így meg tudtam kérdezni pár dolgot. Megszereztem a kolis belépőkártyámat, ami arra jó, hogy lehet mutogatni mikor be akarok jönni a koliba, és a portás úgysem néz rá, mert alszik... :) Megtudtam azt is, hogy van biciklitároló, és ingyenes. Sajnos azonban csak egy kulcs van hozzá, amikor kell a bringa akkor el kell kérni a kulcsot, beírni a nevemet egy füzetbe aztán visszavinni a kulcsot amikor végeztem. Jobban örülnék, ha saját kulcsot lehetne kérni hozzá, mert így pl éjjel ha hazajövök nem tudom berakni a bicót, mert a portás általában alszik. Meg reggel a klinika kb 10 perc gyalog, 5 perc bicóval, de 5 perc mire megszerzem a kulcsot és visszaviszem, szóval időt nem nyerek semmit... Majd még kitalálom, hogy érdemes-e bicóznom reggelente vagy nem.

Jah, és a portás közölte, hogy van egy magyar srác is a koliban, a "György". Aki mellesleg veszprémi. Így már persze rögtön tudom ki az!! :) Megadta a szobaszámát, le is mentem megkeresni, de sajnos nem volt otthon, valahol Tallinban van. Majd jövő héten újra megpróbálom.

Délután összefutottam a magyar lányokkal. Az egyikük biológus, a másik kettő pedig szociális munkát tanul. A főtéren találkoztunk, ők ott laknak egy koliban nem messze, a folyó túloldalán. Sajnálatos módon támadt egy olyan ötletük, hogy menjünk be egy cukrászdába. Azt hiszem, hogy a szobatársam ezt a helyet átkozta egész héten. Egyszerűen maga a tökély. Rengeteg süti, mindenféle kávé, és egész elérhető áron. Aki szeretne, az még zöldséges tortát is rendelhet.

IMAG2100.jpg

Mérges is voltam a csajokra, hogy ide elhoztak, mostantól mindig ide akarok majd járni...Sajnos olyan isteni volt a süti, amit választottam, hogy későn jutott eszembe, hogy az elején le kellett volna fotóznom. Háromcsokis márványtorta. Eperrel a tetején. Mmmm.... :)

IMAG2101.jpg

A Werner cukrászda egyébként nagyon híres, az egyik legrégebbi cukrászda itt Tartuban, jövőre lesz 120 éves.

Az édesség után sétáltunk egy kicsit, hogy ledolgozzuk a kalóriákat. :) Bementünk két ajándékboltba, ahol főleg sablonos és haszontalan észt tárgyakat lehet venni, de azért egy-két érdekesség is van. Az egyik előtt egy vicces képet is gyártottunk. Eltelt az idő, nekem mennem kellett, meg különben is ők elindultak a bevásárlóközpont felé, ahová én épp nem vágytam.

10604573_342280712616068_4775322214363390366_o.jpg

Este néhányan összejöttünk iszogatni az észtekkel. Az egyikük házfelújítással is foglalkozik, és épp volt egy üres lakás, ahová be tudtunk ülni. Igazi kis diáklakás, nagyon pici, csak egy szoba+konyha, összesen talán 30 nm, de van benne egy cserépkályha üveg ajtóval. Raktunk tüzet, elképesztően hangulatos volt. Aztán iszogattunk, eszegettünk, jól éreztük magunkat. Megint jó későn sikerült hazakeverednem.

Szólj hozzá!

Címkék: Magyar Mosás Tűzhely Erasmus Édesség Észtország Süti Csoki Tartu Bringa Estonia Tűz Magyarok Biciklitároló Werner EMÜ Bicótároló Kandalló Cserépkályha


A bejegyzés trackback címe:

https://utazzvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr166715003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása