HTML

2014.10.28. 17:45 Lovasnocy

Vásárlás

Nem igazán működik nálam a "csak öt percre beugrom a boltba venni egy apróságot" dolog.

2-trips-are-for-the-weak.png

 

Ha elmegyek a boltba, akkor hosszasan válogatom, hogy melyik csokit, melyik tejet, melyik sajtot vagy felvágottat vegyem meg. És hiába van előre elkészített bevásárlólistám, mindig sikerül telepakolnom a kosaramat bármivel, amit meglátok. Tegnap a tejespultnál időztem hosszasan a szótárammal. Kiderítettem, hogy melyik termék micsoda. A tejfölt meg a joghurtot már ismertem, de most már tudom melyik a túró, krémtúró, kefír, író... A zacskós tej nem meglepő, de a zacskós kefír és tejföl annál inkább.

Az egyik boltban találtam kimért teát. Meg lehet szagolgatni, és annyit veszel, amennyit akarsz. Két finom illatút is vettem, és jelentem, hogy az ízük is jó! Nagyon sok teát iszom, egész komoly gyűjteményem kezd lenni.

Turiban is voltam, két hónapomba telt, mire találtam végre egyet. Csak egy szoknyát akartam venni táncra, és találtam is egy szép pirosat. Picit hosszú, de majd ha lesz időm, akkor felvarrom. Főleg ha előtte még megtanulok varrni.

A klinikára tegnap jött egy új srác. Két héttel ezelőtt vártam rá, hogy körbevezessem, de nem jött, aztán kiderült az adminisztrációs hiba, eddig a nagyállatoknál volt. Most meg persze nem szólt senki, hogy jön, be sem osztották sehová, így egész héten velem fog lógni. Már párszor Erasmusos rendezvényeken összefutottunk, remélhetőleg  jól kijövünk majd.

Tegnap nem volt szinte semmi esete a dokinknak, csak lézengtünk, de azért találtunk tennivalót. Műtétre is bementünk, ultrahangoztunk is meg neurológiai vizsgálatot is csináltunk. Ma pedig a fogorvos mellé voltunk beosztva, csak egy esetünk volt, de az eltartott egész nap.

Reggel 9-re hozták a cicát, akinek krónikus szájgyulladása volt, ezért az összes fogát ki kellett húzni. Vagyis ki kellett volna, de olyan nehezen ment, hogy csak a felével készültünk el a munkaidő végéig. A másik felét majd 2-3 hét múlva csináljuk. Amúgy már az altatás is kész kaland volt, a macska megtámadott minket, őrülten szaladgált a szobában, majd úgy döntött, hogy a szekrény teteje a legbiztonságosabb hely. Igaza volt, csak hosszas asztaltologatás után tudtuk felérni, valahogy befogni és bealtatni. Ébresztésnél szintén majdnem megevett minket. Szép nyugodtan aludt, ki akartuk venni a kanült, ekkor hirtelen felébredt és nem sokon múlt, hogy nem harapta meg az asszisztenst. Gyorsan bedobozoltuk, mielőtt rendesen felébredt volna és kiirthatta volna az egész klinikát.

Igazából nem nagyon érdekel a fogászat, nem hiszem, hogy valaha is húsevő-fogászattal fogok foglalkozni. Viszont a doki nagyon sok érdekes dolgot mond, szinte folyamatosan beszél, tanít. És olyan dolgokat is, amiket más területeken is tudok hasznosítani.

Épp azon gondolkoztam, hogy mennyire nem érdekel a fogászat, mikor hoztak egy csincsillát. Ekkor rájöttem, hogy a rágcsálók nagyon is érdekelnek. Meg a lovak. Akartam segíteni a csincsillát fogni, de amikor a farka után nyúltam mindenki lehurrogott, hogy nem szabad, végül szegény állat egy törölközőbe lett csavarva, úgy lett vizsgálva. Mondanom sem kell, hogy a művelet közben jelentős mennyiségű szőrt dobott le magáról. De ha itt ez a protokoll, akkor ez a protokoll. És természetesen a tulaj előtt nem állok le veszekedni a dokival.

A suliban nálunk azt tanítják, hogy a csincsillát a farkánál kell fogni, az egzotikus osztályon is mindig ez a módszer. De most picit elbizonytalanodtam. Amint volt időm gyorsan kerestem a neten egy kis szakirodalmat. Minden csincsillás honlapon és állatorvosi szakkönyvben azt írják, hogy egyik kézzel fogod a mellkast, másikkal meg a farkát. Megnyugodtam, hogy nem vagyok teljesen hülye. :) Viszont egyébként több helyen találtam infót arra is, hogy törölközőbe csavarva is jól vizsgálható az állat.

Amúgy a törölközőt előszeretettel alkalmazzák a klinikán kutyák-macskák lefogására is. Vérvételkor a harapós kutya fejét belecsavarják, vagy épp az egész cicát, kivéve az egyik lábat. Nagyon hatékony módszer, már ezért érdemes volt Észtországig jönnöm. :)

Szólj hozzá!

Címkék: Bolt Erasmus Észtország Shopping Tea Tartu Estonia Turi Szoknya EMÜ Fogász Zacskós tej Csincsilla


A bejegyzés trackback címe:

https://utazzvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr946841197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása