HTML

2014.11.25. 21:37 Lovasnocy

Bringa

Már nagyon régóta készülök ezzel a poszttal, a fejemben már kész van egy ideje, csak soha nem volt időm leírni, meg mindig akadt valami más.

Imagejg1_10.jpg

Leesett az első hó. Aztán szinte rögtön el is olvadt a nagy része. Igazából nem tudom, hogy mire is számítottam pontosan, azért annyira nem vagyunk északon és nincs is még elég hideg. De Litvániában annyi hó esett, hogy sok kocsi elakadt, és Tallinban is mindenki hóembereket épített. Úgy tűnik valaki odafent megfeledkezett róla, hogy ide is juttasson belőle. Vagy az összeset New Yorkba küldte...

IMAG3446.jpg

 

Igen, leesett az első hó, és mindenki abbahagyja a biciklizést. És mindenki kikerekedett szemekkel néz rám, amikor kijelentem, hogy én télen is fogom használni. Mondjuk a hóesés óta tegnap tekertem először a klinikára, és rögtön az első kanyarban majdnem kicsúszott alólam a bicóm. Azóta óvatosabb vagyok.

Amúgy az egész város nagyon kerékpárbarát. Szinte minden sarkon, minden üzlet előtt vannak biciklitárolók, és a KRESZ is sok dolgot megenged. Amikor megvettem a bicót, szinte rögtön megnéztem, a szabályokat, csak hogy tudjam ha megszegem őket.

A sisak 16 év felett nem kötelező, de erősen ajánlott. Viszont 16 év alatt akkor is kell, ha a gyerek a csomagtartón vagy kiskocsiban utazik. Ha egy 15 éven aluli egyedül akar bringázni, speckó jogosítványra van szüksége.

Konkrétan bármilyen úton lehet bringázni. Vannak persze kijelölt kerékpárutak sok helyen, de ahol nincs, ott lehet menni az úttest szélén vagy akár a járdán is - nem veszélyeztetve a gyalogosokat. A zebrán is át lehet tekerni, nem kell tolni a járgányt.

Ami nagyon fura, hogy kötelező két kézzel fogni a kormányt, kivéve ha épp irányt akarsz változtatni, és kézzel jelzel.

Kötelező sötétedés után első-hátsó lámpát használni. Ezen kívül a jármű fel kell hogy legyen szerelve fékkel és csengővel, fényvisszaverővel elöl-hátul és a kerekeken. Jah, és természetesen "vagy iszol vagy vezetsz".

Nah, akkor gyorsan összefoglalva mely szabályokat szegtem meg eddig: két hónapon keresztül nem volt lámpa a bicómon, pedig sokat tekertem sötétben. Többször előfordult, hogy buli után biciklivel mentem haza, bár konkrétan miközben vezettem, aközben nem ittam. :) Jah, és megtanultam elengedett kormánnyal menni. Alapból valószínűleg meg sem próbáltam volna, de mivel tilos, ezért muszáj volt. Otthon már elég sok bicóm volt, de csak egy volt, amivel tudtam menni elengedett kézzel, szóval ez elég komoly teljesítmény részemről.

Annyira megszerettem a bringát, hogy még nevet is adtam neki. Deer*. Vagy Dear. Általában nem vagyok jó névadásban, de ez kifejezetten tetszik.

Azért bevallom őszintén, most hogy egyre hidegebb van, nagy a kísértés, hogy inkább busszal menjek oda, ahova lehet, de igyekszem nem teljesen félretenni a biciklit, a klinikára például mindig azzal megyek. De ha a városba vagy táncra akarok menni, akkor sokszor a buszt választom...


*deer=szarvas, dear=kedves. Mindkettőt ugyanúgy kell kiejteni, [dîr].

 

Szólj hozzá!

Címkék: Erasmus Édesség KRESZ Tartu Estonia Bicikli Biciklitároló Bicó EMÜ


A bejegyzés trackback címe:

https://utazzvelem.blog.hu/api/trackback/id/tr346933103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása